Popis konštrukcie mosta
Mostný objekt pozostáva zo 7- polí s nasledovnými rozpätiami oblúkov : 4 x 29,40 m +53,20 m + 2 x 29,40 m. Osové vzdialenosti podpier sú 30,30 + 35,50 + 35,50 + 32,10 + 57,00 + 32,10 + 30,30 m.
Hlavné pole rozpätia 53,2m tvoria dva oblúky so zavesenou mostovkovou. Mostovka je tvorená dvomi krajnými trámami a priečnikmi. Ostatné polia rozpätia 29,4m tvoria dolné oblúky, ktoré stĺpikmi podopierajú hornú trámovú mostovku. Svetlosť týchto polí je rovnaká 29,0 m. Rozličné vzdialenosti stredov podpier sú spôsobené rozdielnou hrúbkou medziľahlých podpier.
Cieľ opravy
Most bol postavený v roku 1931 a prešiel viacerými opravami. V roku 2004 boli tiahla hlavného pola doplnené oceľovými závesmi s predpätých tyčí CPS 32.
Na mostnom zvršku sa prejavovali závažné poruchy – rozpad krytu vozovky, poruchy vozovky, poruchy izolácie nefunkčné mostné závery čo následne spôsobovalo silné zatekanie a poškodzovanie betónu a výstuže nosnej konštrukcie. Šírka medzi obrubníkmi na moste bola 5,00 m, čo neumožňovalo súčasný, bezpečný protismerný prejazd vozidiel, resp. pri strete nákladných vozidiel na moste vychádzali kolesami na kryt žľabov, ktorý bol týmto porušený, čo rovnako spôsobovalo zatekanie nosnej konštrukcie z vnútra dnes už nezaizolovaných žľabov.
Hlavnými cieľmi rekonštrukcie bolo zlepšenie stavebno-technického stavu mosta a prejazdových pomerov na moste čo sa podarilo.
Dni výstavby
Ukončenie výstavby
Dĺžka mosta
Plocha mosta
Rozsah opravy
Rekonštrukcia mosta pozostávala z komplexnej výmeny zvršku vrátane odstránenia žľabov. Odstránili sa prídavné oceľové závesy vrátane predpínacích tyčí v mieste tiahel hlavného mostného poľa. Týmto sa umožnilo rozšíriť komunikáciu na šírku 2 x 3,0 = 6,0 m medzi obrubníkmi a súčasne sa obnovil technický stav vozovky a izolácie nosnej konštrukcie mosta. V rámci opravy mosta sa vykonalo zosilnenie mostovky, stlpikov nosnej konštrukcie a tiahel v hlavnom mostnom poli. Realizovala sa sanácia a náter betónových povrchov týchto konštrukčných prvkov ako aj oblúkov hlavného mostného poľa a železobetónových častí zábradlia.
Krajinský most Piešťany
Krajinský most v rokoch 1930 – 1931 vyprojektovali Ing. Dr. Josef Činčera a Ing. Ivan Grebeník a postavili inžinieri MULLER & KAPSA. V noci zo dňa 3. na 4. apríla 1945 zničilo Krajinský most pri ústupe nemecké vojsko. Provizórny most bol postavený a spojazdnený 11. apríla. Rekonštrukcia bola ukončená v roku 1947. V roku 1991 sa vymenil mostný zvšok v pôvodnom šírkovom usporiadaní.
V roku 2014 prvú etapu rozsiahlej opravy realizovala spoločnosť HASTRA s.r.o. Žilina . Celú opravu investične a organizačne zabezpečovala Správa ciest Trnavského samosprávneho kraja. V súčasnosti sa pripravuje druhá etapa “Rekonštrukcia spodnej stavby mosta ev. č. 499-044 – Krajinský most v Piešťanoch”. V súčasnosti je už vydané stavebné povolenie a je vypracovaná Dokumentácia pre realizáciu stavby .
Zaujímavé informácie
Rozšírili sme naše služby. Vypracujeme technicko ekonomické štúdie spolu s vizualizáciou Vašich projektov.
VÚIS Mosty s.r.o
Gogoľova 18
851 01 Bratislava, Slovenská republika
0903 763376
vuismosty@vuismosty.sk
Pracovný čas
Po-Pia: 7:00-17:00
So: po dohode
Ne: volno